fredag, januari 15

ridning & antikrunda

Ni missade väl inte Antikrundan igår?
Som jag har längtat efter det programmet, och när det så äntligen ska börja sändas igen så är det mitt under mitt ridpass. Djup suck!
Men lösningen kom fortare än anat, nämligen i måndags, när Lottis annonserade den nya hoppgruppen, med ridtid 18:30-19:20.
Lyckan blev dock kortvarig, när jag under gårdagens ridning inåg att jag hamnat i en nybörjargrupp! Tanken var nog inte att det skulle vara det, men det var just så det kändes!
Det var totalt kaos, hästar överallt!
Alldeles för många ekipage och folk som inte kunde hantera sina hästar.
Inklusive mig då, för mig hade hon satt på Löwis, en stor och tung hopphäst som bara en enda person behärskar rida harmoniskt, nämligen Lotta i min fd grupp. Därför har jag varit befriad från honom och istället haft lite mindre hästar, pigga, framåt som man har koll på och funkar ihop med. Löwis och jag är som Tom & Jerry, inte synkade för fem öre.
Så, nästa gång ska jag se till att byta häst, för det är inte meningen att både häst och ryttare ska sitta och pinas bara för att man blivit tilldelade varandra!
Dessutom betalar jag dyra pengar och då vill jag inte ha en häst som jag aldrig kommer funka ihop med! Fy och blä, jag hoppas verkligen allt klaffar nästa gång, för annars byter jag tillbaka till min gamla ridgrupp.
Ska ge det ett par gånger till..
Hursomhelst, jag hann hem till momo & mofa lagom för kaffe och Antikrunda. Mofa hade köpt semlor som vi smaskade i oss, mums!
Sen tog jag mig friheten att duscha,
för där hemma var det inte uppeldat och det fanns således inget varmvatten att tillgå.
Aldrig har väl en brun våtrumstapet med tillhörande bruna inredning varit så tillredsställande!
Bara det att kunna stå upp och duscha och slippa oroa sig för att varmvattnet skulle ta slut! Lyx!

Inga kommentarer: