söndag, januari 24

helgen

Kall morgon i Boråkra.

Har hunnit med mycket idag för att vara en söndag innan 12.
Började med att städa ur lilla rummet på övervåningen, som jag proppat in massa skit i och bar upp det på vinden. Såg stöket där uppe och fortsatte städningen där. 40 minuter senare sover J fortfarande, så fortsätter med att göra lite kaffe, tända i köksspisen, slänga in en maskin tvätt och gå ut till hönsen. Dom är så söta när dom hoppar runt i snön och tycker det är lite halvobehagligt.
Hönsen verkar ha fått vårkänslor!

Igår var vi bjudna på kåldolmsmiddag hos faster på Hasslö. Hela stora familjen avnjöt dessa hemmagjorda rullisar och tiden bara sprang iväg! Gosade med Elin, som kommit på ny grimas och till allas stora förtjusning gjorde denna hela tiden, och kikade på en massa bilder från 70-80-talet. Härligt med gemenskap!
Innan vi åkte hem körde vi inom farfars, för jag skulle låna juicemaskinen och när jag såg alla minnen så bubblade känslorna över och det blev bara för mycket. Allt kändes bara så hopplöst när jag insåg att jag aldrig kommer få J att flytta dit, hur mycket jag än vill. Det gör så ont i hjärtat att inte kunna ha detta fina hus i släkten, och att inte få bo nära familjen. Tänk va skönt att ha mamma på 5 minuters cykelavstånd när sällskap eller en barnvakt snabbt behövs. Eller att bara kunna ta en promenad i Sandvik med paps.
Varför måste mina önskemål stå tillbaka, varför är det så mycket viktigare att du trivs?
Kvällen avslutade jag hos Em och barnen. Så underbart, älskar henne och ungarna!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte med detta att göra, men ett förslag är ju att ni kan göra så som jag och Christoffer gjorde med min mormors hus att ni provar på att bo där ett tag och om ni inte trivs där så kan ni väll flytta? Jag tror inte att man kan hitta drömhuset bara sådär, det kan ju dröja väldigt länge innan man finner rätt och under tiden kan ni väll bo där, det blir ju vad man gör det till. Ha det bra, Frida.

sandra sa...

Jag håller helt med dig Frida! Nu har jag dessutom pratat med paps om att hyra det istället och isåfall blir det billigt och eventuellt bara till självkostnadspris! De vill ju behålla det ett tag o varför då inte låta oss bo där typ gratis, medans vi letar, renoverar lite och därmed höjer försäljningsvärdet. Ser bara en win/win situation här!

Anonym sa...

Vad bra, hoppas att du får med J på det också. Ska vi åka till Landtlif på Lördag? Isf kan vi dra själva så får Christoffer ha Leon hemma.

sandra sa...

Ja, det hade vart kul! Jag kör bort till dig, sen åker vi ner dit! Vi rings lite närmare! :)

Anonym sa...

Vad bra, då hörs vi i slutet på veckan:)